2002104
BilradiospesialistenD4
Oppdaterer, vennligst vent...

Produkter

Totalt antall treff:  Se hele resultatet... 

Kategorier

Merker

Merkenavn

Artikler

Antall artikler funnet: 

Tilbehør

Alternativer

Artikler

Antall artikler funnet: 

Kundesenter

|

Sitemap

|

Kontakt Oss

Tilbake til forsiden!
Logg inn
Ingen varer i handlevognen Ingen varer i ordreboka produkt produkter () () Til kassen
×
Handlevogn
varer i handlevognen
Klikk her for å se alle
Handlevognen er tom.
Totalt eks. mva Totalt ink. mva
Til handlevogn
Til kassen
Skriv inn søk

Du er 500 kroner unna å få FRI FRAKT!

defa-tabell-ill-2

Nitrogenoksider (NO2)

minsker med opptil 50%

 

 

defa-tabell-ill-1

Karbonmonoksid (CO)
og Hydrokarboner (HC)
reduseres med opptil 99%

defa-tabell-ill-3

Drivstofforbruket

reduseres med 23%

 

defa-tabell-ill-2

Nitrogenoksider (NO2)

minsker med

opptil 50%

defa-tabell-ill-1

Karbonmonoksid (CO)
og Hydrokarboner 
(HC)
reduseres med opptil 99%

defa-tabell-ill-3

Drivstofforbruket

reduseres med 23%

DEFA WarmUp - Helse og miljø

Ny undersøkelse viser kraftig reduksjon av skadelige utslipp og drivstofforbruk

 

 

 

Hva gjør kaldstartutslipp skadelig?

En bil som kaldstarter slipper ut store mengder avgasser som har påvirkning på helse og miljø. Undersøkelser viser at luftforurensning kan bidra til sykdom og i verste fall dødsfall, pga høye utslipp av skadelige stoffer.

Nitrogenoksider - NOx
En av de mest helseskadelige komponentene i eksosen er NOx. Dette dannes når motorer forbrenner bensin eller diesel. NOx er en samlebetegnelse for gassene nitrogenoksid(NO) og nitrogendioksid(NO2).
 
Karbondioksid - CO2
Eksponering for karbondioksid (CO2) i de nivåer vi finner i uteluft er ikke helseskadelig. CO2 er derimot en viktig drivhusgass som bidrar til global oppvarming, ved at en større del av varmerefleksjonen fra jorda holdes innenfor atmosfæren.

 

Se alle DEFA Warm-Up pakker her.

Svevestøv - PM

PM, kjent som svevestøv er en betegnelse på svært små partikler med diameter under 10 µm (mikrometer). Veitrafikk er den viktigste kilden til svevestøv i norske byer og tettstteder. Svevestøv fra trafikk er en blanding av forbrenningspartikler, mineralpartikler og partikler som dannes ved at bildekk sliter veibanen når bilen bremser eller fordi bilen har piggdekk. Både fine og grove partikler kan gi helseproblemer. (Kilde. NAAF)

Karbonmonoksid - CO
I dagligtale kalt kullos, er en ytterst giftig gass uten farge og lukt. Eksosgass fra biler inneholder CO og er hovedforurensingen i bilavgasser. Den dannes ved tomgang og ufullstendig forbrenning av drivstoffet og kan derfor bli årsak til alvorlige forgiftninger. Karbonmonoksids store giftighet skyldes at hemoglobinet i blodet absorberer CO langt lettere enn oksygen. (Kilde: SNL)

Hydrokarboner - HC

HC finnes i mange varianter i eksosgassen. I nærvær av nitrogenoksid (NO) og sollys kan de danne giftige oksidanter (fotokjemisk smog) som angriper slimhinnene i luftveiene. Noen av hydrokarbonene er fastslått å være kreftfremkallende. De dannes som en følge av ukomplett forbrenning. Mengden HC øker med mengden drivstoff i forhold til mengden luft. (Kilde: SNL)

 

 

 

 

Utslipp og drivstofforbruk
Sammenligning av utslipp og drivstofforbruk ved kaldstart vs biler med DEFA WarmUp



Euro 5 Bensin –NEDC

DEFA WarmUp reduserer utslipp med gj.snittlig 71% de første 20 minuttene på kalde dager

 

 

 

 

Euro 5 Bensin – Bykjøring = 0-4 km

Ser vi på bykjøringen i NEDC syklusen (0-4 km) reduserer DEFA WarmUp utslipp med
71% og drivstoff med 29%

 

 

 

Euro 6 Diesel – NEDC

DEFA WarmUp reduserer utslipp med gj.snittlig 51% de første 20 minuttene på kalde dager

 

 

 

 

 

Euro 6 Diesel – Bykjøring = 0-4 km

Ser vi på bykjøringen i NEDC syklusen (0-4 km) reduserer DEFA WarmUp utslipp med
54% og drivstoff med 31%

 

 

 

 

 

defa-tabell-1Hvordan er DEFA's test utført?

VTT, et testlabratorium I Finland, har gjennomført fullskala tester av biler med kaldstart og med DEFA WarmUp, etter New European Driving Cycle – NEDC. 

EDC – er utviklet for å vurdere utslippsnivåer og drivstoff økonomi for personbil motorer i Europa (etter europeisk standard)
Uavhengige tester gjennomført av VTT, Technical Research Centre of Finlandc 

Biler testet er: Euro 5 - Petrol - Euro 6 - Diesel 



 

 

Hvordan bidrar elektrisk bilvarme til reduserte utslipp?

Kupevarmeren forvarmer kupeen til mer enn 20 grader, Dette gir isfrie ruter, varme seter og ratt. Man slipper å benytte bensintyver som varmesete, defroster, varmetråder i ruter, rattvarme e.t.c som alle benytter energi fra motor.

Batteriladeren sørger for at batteriet alltid er fulladet. Et fulladet batteri betyr at generatoren ikke aktiveres for å lade batteriet. Generatoren drives av motoren og øker forbruket når den går. 

Motorvarmeren forvarmer kjølevannet, motorblokka og motoroljen. Dette reduserer friksjon, forvarmer forbrenningskammeret som medfører en forbedret forbrenning og lavere drivstofforbruk og derigjennom lavere skadelige utslipp. 

DEFA WarmUp styres oftest av en Smartphone app. Forhåndsprogrammerte algoritmer sikrer at energiforbruket til forvarming minimaliseres. En sensor måler utetemperaturen og forvarmingen starter ut fra hvilken utetemperatur som registreres 



 

defa_wup_Logo

DEFA WarmUp - Helse og miljø

Ny undersøkelse viser kraftig reduksjon av skadelige utslipp og drivstofforbruk

 

 

 

 

Hva gjør kaldstartutslipp skadelig?

En bil som kaldstarter slipper ut store mengder avgasser som har påvirkning på helse og miljø. Undersøkelser viser at luftforurensning kan bidra til sykdom og i verste fall dødsfall, pga høye utslipp av skadelige stoffer.

Nitrogenoksider - NOx
En av de mest helseskadelige komponentene i eksosen er NOx. Dette dannes når motorer forbrenner bensin eller diesel. NOx er en samlebetegnelse for gassene nitrogenoksid(NO) og nitrogendioksid(NO2).
 
Karbondioksid - CO2
Eksponering for karbondioksid (CO2) i de nivåer vi finner i uteluft er ikke helseskadelig. CO2 er derimot en viktig drivhusgass som bidrar til global oppvarming, ved at en større del av varmerefleksjonen fra jorda holdes innenfor atmosfæren.


Se alle DEFA Warm-Up pakker her.


Svevestøv - PM

PM, kjent som svevestøv er en betegnelse på svært små partikler med diameter under 10 µm (mikrometer). Veitrafikk er den viktigste kilden til svevestøv i norske byer og tettstteder. Svevestøv fra trafikk er en blanding av forbrenningspartikler, mineralpartikler og partikler som dannes ved at bildekk sliter veibanen når bilen bremser eller fordi bilen har piggdekk. Både fine og grove partikler kan gi helseproblemer. (Kilde. NAAF)

Karbonmonoksid - CO
I dagligtale kalt kullos, er en ytterst giftig gass uten farge og lukt. Eksosgass fra biler inneholder CO og er hovedforurensingen i bilavgasser. Den dannes ved tomgang og ufullstendig forbrenning av drivstoffet og kan derfor bli årsak til alvorlige forgiftninger. Karbonmonoksids store giftighet skyldes at hemoglobinet i blodet absorberer CO langt lettere enn oksygen. (Kilde: SNL)

Hydrokarboner - HC

HC finnes i mange varianter i eksosgassen. I nærvær av nitrogenoksid (NO) og sollys kan de danne giftige oksidanter (fotokjemisk smog) som angriper slimhinnene i luftveiene. Noen av hydrokarbonene er fastslått å være kreftfremkallende. De dannes som en følge av ukomplett forbrenning. Mengden HC øker med mengden drivstoff i forhold til mengden luft. (Kilde: SNL)

 

 

 

 

Utslipp og drivstofforbruk
Sammenligning av utslipp og drivstofforbruk ved kaldstart vs biler med DEFA WarmUp



Euro 5 Bensin –NEDC

DEFA WarmUp reduserer utslipp med gj.snittlig 71% de første 20 minuttene på kalde dager

 

 

 

 

Euro 5 Bensin – Bykjøring = 0-4 km

Ser vi på bykjøringen i NEDC syklusen (0-4 km) reduserer DEFA WarmUp utslipp med
71% og drivstoff med 29%

 

 

 

Euro 6 Diesel – NEDC

DEFA WarmUp reduserer utslipp med gj.snittlig 51% de første 20 minuttene på kalde dager

 

 

 

 

 

Euro 6 Diesel – Bykjøring = 0-4 km

Ser vi på bykjøringen i NEDC syklusen (0-4 km) reduserer DEFA WarmUp utslipp med
54% og drivstoff med 31%

 

 

 

 

 

defa-tabell-1

Hvordan er DEFA's test utført?

VTT, et testlabratorium I Finland, har gjennomført fullskala tester av biler med kaldstart og med DEFA WarmUp, etter New European Driving Cycle – NEDC. 

EDC – er utviklet for å vurdere utslippsnivåer og drivstoff økonomi for personbil motorer i Europa (etter europeisk standard)
Uavhengige tester gjennomført av VTT, Technical Research Centre of Finlandc 

Biler testet er: Euro 5 - Petrol - Euro 6 - Diesel 



 

 

Hvordan bidrar elektrisk bilvarme til reduserte utslipp?

Kupevarmeren forvarmer kupeen til mer enn 20 grader, Dette gir isfrie ruter, varme seter og ratt. Man slipper å benytte bensintyver som varmesete, defroster, varmetråder i ruter, rattvarme e.t.c som alle benytter energi fra motor.

Batteriladeren sørger for at batteriet alltid er fulladet. Et fulladet batteri betyr at generatoren ikke aktiveres for å lade batteriet. Generatoren drives av motoren og øker forbruket når den går. 

Motorvarmeren forvarmer kjølevannet, motorblokka og motoroljen. Dette reduserer friksjon, forvarmer forbrenningskammeret som medfører en forbedret forbrenning og lavere drivstofforbruk og derigjennom lavere skadelige utslipp. 

DEFA WarmUp styres oftest av en Smartphone app. Forhåndsprogrammerte algoritmer sikrer at energiforbruket til forvarming minimaliseres. En sensor måler utetemperaturen og forvarmingen starter ut fra hvilken utetemperatur som registreres 



 

defa_wup_Logo

  • DEFA - helse og miljø
  • Batterilader - 4 gode grunner
  • Slurv med sikten kan ruinere deg
  • DEFA - komfort og glede
Copyright © 2021 Bilradiospesialisten AS - All rights reserved Forretningssystem og nettbutikkløsning levert av Multicase™ Norge AS
Filter
  • Logg inn / Ny kunde
  • Registrer meg som kunde
  • Kundesenter
  • Sitemap
  • Kontakt Oss
Tilbake